Home - case - IT-Automatisatie op maat: Slimme leadopvolging voor Automotics

IT-Automatisatie op maat: Slimme leadopvolging voor Automotics

IT-Automatisatie op maat: Slimme leadopvolging voor Automotics

“Eindelijk een partner die écht meedenkt en oplossingen op maat biedt!”
– David Vangrieken,
Automotics

Uitdaging van de klant: Leads automatisch en efficiënt verwerken

Automotics is een innovatief bedrijf met internationale ambities in de automobielsector. Dagelijks krijgen zij dan ook heel wat leads binnen. De uitdaging? Deze contacten op een geautomatiseerde manier verwerken, zonder manuele handelingen, zodat geen enkele lead verloren gaat en het salesproces gestructureerd en schaalbaar blijft.

Onze oplossing: Volautomatische leadopvolging

Voor Automotics ontwikkelden we op maat gemaakte digitale flows voor marketing- en salesautomatisatie. Het doel: een robuust, schaalbaar systeem dat efficiënt werkt en makkelijk uit te breiden is naarmate het bedrijf groeit.

  1. Geautomatiseerde leadfiltering – Via een achterliggende workflow worden binnenkomende leads automatisch gescreend en gescoord op basis van vooraf ingestelde parameters.  Hierdoor is het mogelijk in één oogopslag te zien welke de meest interessantste leads zijn en ermee aan de slag te gaan. Het systeem biedt realtime inzichten en stelt het team in staat om snel te schakelen waar nodig.

  2. Dynamisch beslissingspad – Elk contact volgt een geautomatiseerd pad dat wordt bepaald door de input van de lead (zoals ingevulde formulieren, gedrag op de site, interesses, enz.). Op basis van deze criteria worden automatisch logische beslissingen genomen binnen de flow.

  3. Multi-channel automatisatie – Afhankelijk van het pad worden automatisch acties getriggerd: e-mails, WhatsApp-berichten of andere communicatiekanalen worden geactiveerd via geïntegreerde API’s en automatisatie-tools. Alles verloopt zonder tussenkomst van een medewerker.

  4. Naadloze koppeling met salesproces – Wanneer de lead klaar is voor conversie, wordt het signaal automatisch doorgegeven aan de juiste persoon binnen het team. Nadien verloopt het opvolgproces van de lead ook volledig automatisch.

Ook nood aan een geautomatiseerd proces voor leadopvolging?

Wil jij jouw organisatie technisch versterken met slimme IT-automatisatie? Wij helpen je graag met het opzetten van een schaalbare marketingstructuur voor leadbeheer, communicatie en salesflow. Neem vandaag nog contact met ons op!

Groei jij
met ons mee?

Boek snel je kennismakingsgesprek met één van onze experts.

Of neem zo contact

met ons op.